مشاوره سئو سایت ، انجام سئو وب سایت

سئو ، آموزش سئو سایت ، مشاوره سئو وب سایت ، بازاریابی سئو ، خدمات سئو سایت ، سئو فروشگاه اینترنتی

مشاوره سئو سایت ، انجام سئو وب سایت

سئو ، آموزش سئو سایت ، مشاوره سئو وب سایت ، بازاریابی سئو ، خدمات سئو سایت ، سئو فروشگاه اینترنتی

شرکت سئوبهینه ارائه کننده بهترین خدمات سئو سایت ، بهینه سازی سایت ، آموزش سئو ، سئو فروشگاه اینترنتی ، مشاوره رایگان سئو ، سئو وب سایت

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مفاهیم سئو سایت

در این مقاله برخی از مهم ترین مفاهیم کاربردی در سئو را توضیح می دهیم. اگر در سئو  و بهینه سازی سایت تازه کار باشید و اطلاعات کمی در این زمینه داشته باشید ، باید با برخی از مهم ترین مفاهیم و اصطلاحات سئو آشنا شوید. بک لینک ، سئو داخلی و خارجی ، سئو تکنیکال ، نرخ کلیک ، نرخ پرش ، موتور جستجو ، لینکسازی ، دامین اتوریتی ، پیچ رنک ، الگوریتم های رتبه بندی ، سازگاری با موبایل و ... مفاهیمی هستند که چهارچوب سئو را تشکیل می دهند و آشنایی با آنها ضرورت دارد

سئو خارجی سایت

به تمام راه کارهایی که بیرون از سایت انجام می شود و می تواند روی نتیجه رتبه بندی سایت تاثیر مثبت داشته باشد را سئو خارجی می گویند. سئو خارجی تقریبا مهم ترین عامل در بالا بردن اعتبار دامنه و رتبه الکسا سایت است. در سئو خارجی باید روش های زیر انجام شود.

  • بک لینک سازی
  • نوشتن ریپورتاژ آگهی
  • استفاده از شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیاها
  • استفاده از سوشیال بوکمارک ها
  • ثبت نام و فعالیت در انجمن ها و فروم ها.
  • استفاده از سایت های بلاگ مانند و منتشر کردن پست مهمان

سئو داخلی سایت

وقتی شما به ابتدایی­ ترین تاکتیک­ های بهینه سازی موتور جستجو مثل استفاده از کلمات کلیدی در متن خود، بهینه سازی توضیحات متا، کد HTML، تگ­ های عنوان و تگ­های alt فکر می کنید، در اصل به پایه و اساس سئو داخلی فکر می کنید.

سئو

سئو داخلی مربوط به تمامی تدابیری است که در وب سایت شما اتخاذ می­گردند تا موقعیت آن در رنکینک ­های سرچ بهبود داده شود. این اقدامات هم شامل مواردی هستند که در ادامه آورده ایم و هم شامل مواردی مثل کیفیت کلی محتوا، عملکرد صفحه و ساختار محتواست.

سئو تکنیکال

سئو فنی فرایند اطمینان از مطابقت یک وب‌سایت با الزامات فنی موتورهای جستجوی مدرن با هدف ارتقا و بهبود رتبه‌بندی بنیادی است. برخی از مهم‌ترین عناصر سئو فنی شامل کراولینگ(Crawling)، ایندکسینگ(Indexing)، رندرینگ(Rendering) و معماری وب‌سایت است.

ممکن است شما بهترین وب‌سایت ممکن را به همراه بهترین محتوا و مطالب را در اختیار داشته باشد؛ اما اگر سئو فنی شما مناسب نباشد چطور؟ این محتوای با ارزش هرگز به رتبه و جایگاه مناسب نخواهد رسید.

در ابتدایی‌ترین سطح، موتورهای جستجو از جمله گوگل و سایر موارد موجود باید بتوانند صفحات وب‌سایت شما را پیدا کرده، کراول کرده، رندر کرده و در نهایت ایندکس یا همان لیست کنند.

بک لینک

نظرات متفاوت و گاه ضد و نقیضی در رابطه با تاثیر گذاری بک لینک بر سئو و استراتژی اجرای آن وجود دارد. در واقع باید گفت که یکی از پر بحث ترین موضوعات در سئو و بهینه سازی وب سایت بحث لینک سازی می باشد.

در این مبحث ما به تعریفی از بک لینک خواهیم رسید و پس از آن در انتها بررسی خواهیم کرد که این مورد چه تاثیری بر سئو ما خواهد گذاشت.

کسب بک لینک یا لینک سازی به فرایندی گفته می شود که از سایر سایت های اینترنتی برای سایت خودمان لینک دریافت می نماییم. لینک در واقع به تصویر یا متنی گفته می شود که با کلیک بر روی آن کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می شود. زمان بررسی یک صفحه، ربات های گوگل لینک های موجود در آن را نیز بررسی می کند، و به این شکل به این صفحات لینک شده مراجعه می نمایند.

انواع بک لینک

بک لینک ها به بک لینک فالو و بک لینک نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم می شوند.

یکی از مسیرهای اصلی گوگل برای ایندکس کردن و یافتن صفحات جدید در اینترنت، بررسی بک لینک های موجود در یک صفحه می باشد.  علاوه بر این ربات گوگل با بررسی صفحه و براساس لینک های موجود در آن، ارزش و اعتبار صفحات لینک شده را تشخیص می دهد. به تعریفی دیگر باید گفت که تعداد و کیفیت بک لینک ها بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر مستقیم دارد.

هرچه سایت های بیشتر و معتبر تری به صفحات شما لینک داده شوند احتمال دیده شدن صفحات شما نیز افزایش می یابد.

لینک سازی داخلی و خارجی:

در بخش لینک سازی دو بخش اصلی با عنوان های لینک سازی داخلی و خارجی داریم که این دو بخش تفاوت های مهم و اساسی با هم دارند.

به ایجاد بک لینک میان صفحات یک سایت لینک سازی داخلی می گویند. به این معنی که وقتی صفحه ای از سایت شما به صفحه ای دیگر از همان سایت لینک داده شود، لینک داخلی ایجاد شده است. حال اگر لینکی از سایت دیگری به یکی از صفحات سایت شما ایجاد شود، در واقع یک لینک خارجی یا بک لینک ایجاد شده است.

بک لینک فالو و بک لینک نوفالو

یک دسته بندی دیگر برای لینک ها فالو و یا نوفالو بودن آن ها است. هر لینکی به صورت پیش فرض Dofollow محسوب می شود، اما این امکان وجود دارد که در کد HTML آن از ویژگی Nofollow استفاده نمود. ربات گوگل در هنگام مشاهده یک بک لینک نوفالو به صفحه هدف ارزش و اعتباری منتقل نمی کند.

در سال ۱۹۹۰ گوگل پیج رنک را معرفی کرد. تعداد بک لینک های یک وب سایت در آن زمان تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی آن در نتایج گوگل داشت. مدیران وب سایت ها و متخصصان سئو با استفاده از این نکته و نیز تکنیک هایی همچون خرید بک لینک و یا تبادل لینک برای ارتقا و بهبود جایگاه خود در نتایج جستجو تلاش کردند.

گوگل با افزایش معاملات لینک ها ، به آپدیت الگوریتم های خود پرداخت. گوگل در این راستا به معرفی الگوریتم پنگوئن پرداخت و به کمک آن دست به شناسایی و جریمه سایت هایی زد که از این روش های لینک سازی استفاده می کردند. گوگل از آن پس پیج رنک را به کلی حذف کرد و برای عدم وابستگی رتبه بندی نتایج به لینک سازی تلاش کرد تا حد امکان آن را کاهش دهد.

  • سئوبهینه سئو سایت
  • ۰
  • ۰

3 فاکتور فوق العاده مهم در سئو سایت

مقاله ای که مطالعه خواهید کرد 3 فاکتور فوق العاده مهم در سئو سایت که بیشترین تاثیر را در رتبه سایت در گوگل دارند ، را توضیح می دهد. هدف مدیران همه سایت و وبسایت های کسب و کار ، این است که رتبه خوبی در گوگل داشته باشند. اگرچه سئو به عنوان بهینه سازی موتورهای جستجو تعریف شده ولی عملا در ایران بیش از 90درصد کاربران از گوگل برای جستجو استفاده می کنند و همین مسئله موجب می شود که به رتبه وب سایت در گوگل توجه کنیم و استانداردها و قوانین گوگل را در سئو لحاظ کنیم تا بتوانیم بازدید و ترافیک بیشتری را دریافت کنیم. اما سه فاکتور مهم و اولویت سئو چیست؟ در این مطلب به دنبال پاسخ به این سوال و تشریح کامل این 3 فاکتور هستیم. بصورت کاملا قطعی به شما می گوییم که سئو سایت تضمینی با این سه فاکتور محقق می شود و رتبه سایت نسبت به رقبا بالاتر خواهد رفت.

مهمترین فاکتورهای سئو

فاکتورها و معیارهایی که گوگل برای رتبه بندی سایتها لحاظ می کند بسیار زیاد هستند و هرکدام جزئیات تخصصی دارند که برای آگاهی از تمامی آنها می توانید از دوره های اموزش سئو یا صحبت و مشاوره با متخصصین سئو استفاده نمایید. سه فاکتور بک لینک ، محتوا و سازگاری با موبایل بیشتری تاثیر را در رتبه سایت شما دارند. اگر این سه فاکتور به درستی انجام شوند ، رتبه سایت بالا خواهد رفت ، اما اگر ایرادی در انجام و بهینه سازی این سه فاکتور بسیار مهم باشد صد در صد به افت رتبه و احیانا جریمه سایت توسط گوگل منجر خواهند شد. 

3 فاکتور مهم سئو و موثر در رتبه سایت در گوگل

بطور کلی برای ارتقا رتبه باید تولید محتوا و انتشار مقالات جدید مداومت داشته باشد ، بک لینک هایی بخرید یا ثبت کنید که اتوریتی بالایی داشته باشند و البته در صورت خرید بک لینک کاملا حرفه ای عمل کنید تا گوگل متوجه نشود و به عنوان فاکتور سئو توجه ویژه ای به ریسپانسیو بودن سایت خود و نمایش صحیح آن در موبایل داشته باشید.

بک لینک باکیفیت

بک لینک ها مهم ترین جنبه سئو خارجی سایت هستند و مانند پلی بین دو سایت عمل می کنند که می توانند کاربران را از سایت اول به سایت هدف منتقل کنند. پس به همین راحتی می توان نتیجه گرفت بک لینک باکیفیت باید از سایتهای پربازدید دریافت شود تا بتواند کاربران زیادی را به سایت شما منتقل کند. 

در ساخت بک لینک باید به اتوریتی دامنه سایتی که از آن لینک میگیرید توجه داشته باشید. هرچه اتوریتی بالاتر باشد بهتر است. این فاکتور از صفر تا 100 تعیین می شود. برای سایتهای خبری مثل ایرنا ، این عدد بسیار بالا و مطلوب است و ثبت رپورتاژ در این نوع سایتها یا خرید بک لینک از آنها اگرچه کمی هزینه بر است اما در مدت زمان کمی سایت شما را در نتایج بالا خواهد برد.

پیج رنک یکی دیگرر از فاکتورهای مهم در ساخت بک لینک است. همچنین فاکتورهایی مثل تراست فلو که در سایت majestic سنجیده می شود و یا دامین ریت که در ahrefs بررسی می شود جز معیارهایی برای سنجش کیفیت بک لینک هستند. برای آموزش ساخت بک لینک روی لینک مشخص شده کلیک کنید و دقیق ترین روش ها و نکات مربوط به خرید بک لینک را مطالعه کنید.

در نهایت باید توجه کنید از سایت هایی که رتبه الکسای خوبی دارند بک لینک بگیرید زیرا این رتبه هرچه پایین تر باشد و به اعداد تک رقمی نزدیکتر باشد ، نشانه قدرت و اعتبار سایت و بازدید بالای آن است.

محتوای جذاب برای کاربران و گوگل

کاربران در اینترنت به دنبال چه هستند؟ جواب کاملا واضح است. ابداعات ، محصولات جدید ، مقالات جدید و متفاوت ، ویدئو کلیپ و تصاویر غیرتکراری ، مطالب شامل اطلاعات روز و جدید و هرآنچه که متفاوت از سایر سایتهای دیگر توسط یک سایت ارائه شود برای کاربران جذاب خواهد بود. البته به این شرط که کاملا دقیق و مرتبط با موضوع اصلی سایت باشد. گوگل هم به مطالب و صفحاتی علاقه مند است که کاربران گرایش بیشتری به آن داشته باشند. شما می توانید به کمک تگ عنوان و توضیحات و هدینگ ها ، مطالب را برای موتورهای جستجو قابل فهم کنید و با ارائه متنی کاملا تاثیرگذار مدت زمان حضور کاربران را در سایت خود افزایش دهید.

ترکیب انواع محتوا مثل متن ، عکس ، صوت و ویدئو ، در حال حاضر تاثیر بیشتری در جذب مخاطبان دارد و طبیعتا ارتقا رتبه سایت شما را به دنبال دارد. 

همچنین استمرار و مداومت در انتشار مقالات ، بروزرسانی مقاله های قدیمی و آپدیت اطلاعات انها موجب می شود که دید گوگل نسبت به سایت شما بهتر شود و وبسایت شما را یک مرجع معتبر تشخیص دهد. پس کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه خواهند کرد و نرخ کلیک به طرز چشمگیری افزایش می یابد و در بلندمدت بی رقیب خواهید بود.

بهینه سازی نسخه موبایل

زمان زیادی تا اجرای نهایی پروژه mobile first indexing گوگل باقی نماند و پس از آن رتبه بندی بر مبنای نسخه موبایل انجام می شود و هر سایتی که سرعت بیشتری در موبایل داشته باشد رتبه بهتری بدست می اورد و در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت. البته سرعت یکی از فاکتورهای سئو است ، در طراحی نسخه موبایل باید به ریسپانسیو بودن و اجرای درست و کامل سایت در تلفن همراه دقت کنید. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید ، باید دقت کنید که خیلی از قالب های آماده متاسفانه با موبایل سازگار نیستند و شما را به دردسر می اندازند. 

سازگاری با موبایل از سال 2021 مهمترین فاکتور سئو و رتبه بندی خواهد بود و می توان گفت سایتهایی که چنین ویژگی ندارند صددرصد رتبه خود را از دست خواهند داد. 

برای طراحی نسخه موبایل سایت خود حتما با یک متخصص حرفه ای مشورت کنید و یا می توانید با تعویض قالب سایت ، از قالب هایی مانند انفولد که بسیار عالی هستند استفاده کنید. 

سایر ابزارهای مهم سئو و بهینه سازی سایت برای تحلیل وضعیت سایت 

 

ابزار بررسی تگ های سایت

 

ابزار بررسی رتبه سایت به ازای کلمات کلیدی

 

Robots.txt ابزار ساخت

 

بررسی رتبه الکسا

  • سئوبهینه سئو سایت