مشاوره سئو سایت ، انجام سئو وب سایت

سئو ، آموزش سئو سایت ، مشاوره سئو وب سایت ، بازاریابی سئو ، خدمات سئو سایت ، سئو فروشگاه اینترنتی

مشاوره سئو سایت ، انجام سئو وب سایت

سئو ، آموزش سئو سایت ، مشاوره سئو وب سایت ، بازاریابی سئو ، خدمات سئو سایت ، سئو فروشگاه اینترنتی

شرکت سئوبهینه ارائه کننده بهترین خدمات سئو سایت ، بهینه سازی سایت ، آموزش سئو ، سئو فروشگاه اینترنتی ، مشاوره رایگان سئو ، سئو وب سایت

  • ۰
  • ۰

مفاهیم سئو سایت

در این مقاله برخی از مهم ترین مفاهیم کاربردی در سئو را توضیح می دهیم. اگر در سئو  و بهینه سازی سایت تازه کار باشید و اطلاعات کمی در این زمینه داشته باشید ، باید با برخی از مهم ترین مفاهیم و اصطلاحات سئو آشنا شوید. بک لینک ، سئو داخلی و خارجی ، سئو تکنیکال ، نرخ کلیک ، نرخ پرش ، موتور جستجو ، لینکسازی ، دامین اتوریتی ، پیچ رنک ، الگوریتم های رتبه بندی ، سازگاری با موبایل و ... مفاهیمی هستند که چهارچوب سئو را تشکیل می دهند و آشنایی با آنها ضرورت دارد

سئو خارجی سایت

به تمام راه کارهایی که بیرون از سایت انجام می شود و می تواند روی نتیجه رتبه بندی سایت تاثیر مثبت داشته باشد را سئو خارجی می گویند. سئو خارجی تقریبا مهم ترین عامل در بالا بردن اعتبار دامنه و رتبه الکسا سایت است. در سئو خارجی باید روش های زیر انجام شود.

  • بک لینک سازی
  • نوشتن ریپورتاژ آگهی
  • استفاده از شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیاها
  • استفاده از سوشیال بوکمارک ها
  • ثبت نام و فعالیت در انجمن ها و فروم ها.
  • استفاده از سایت های بلاگ مانند و منتشر کردن پست مهمان

سئو داخلی سایت

وقتی شما به ابتدایی­ ترین تاکتیک­ های بهینه سازی موتور جستجو مثل استفاده از کلمات کلیدی در متن خود، بهینه سازی توضیحات متا، کد HTML، تگ­ های عنوان و تگ­های alt فکر می کنید، در اصل به پایه و اساس سئو داخلی فکر می کنید.

سئو

سئو داخلی مربوط به تمامی تدابیری است که در وب سایت شما اتخاذ می­گردند تا موقعیت آن در رنکینک ­های سرچ بهبود داده شود. این اقدامات هم شامل مواردی هستند که در ادامه آورده ایم و هم شامل مواردی مثل کیفیت کلی محتوا، عملکرد صفحه و ساختار محتواست.

سئو تکنیکال

سئو فنی فرایند اطمینان از مطابقت یک وب‌سایت با الزامات فنی موتورهای جستجوی مدرن با هدف ارتقا و بهبود رتبه‌بندی بنیادی است. برخی از مهم‌ترین عناصر سئو فنی شامل کراولینگ(Crawling)، ایندکسینگ(Indexing)، رندرینگ(Rendering) و معماری وب‌سایت است.

ممکن است شما بهترین وب‌سایت ممکن را به همراه بهترین محتوا و مطالب را در اختیار داشته باشد؛ اما اگر سئو فنی شما مناسب نباشد چطور؟ این محتوای با ارزش هرگز به رتبه و جایگاه مناسب نخواهد رسید.

در ابتدایی‌ترین سطح، موتورهای جستجو از جمله گوگل و سایر موارد موجود باید بتوانند صفحات وب‌سایت شما را پیدا کرده، کراول کرده، رندر کرده و در نهایت ایندکس یا همان لیست کنند.

بک لینک

نظرات متفاوت و گاه ضد و نقیضی در رابطه با تاثیر گذاری بک لینک بر سئو و استراتژی اجرای آن وجود دارد. در واقع باید گفت که یکی از پر بحث ترین موضوعات در سئو و بهینه سازی وب سایت بحث لینک سازی می باشد.

در این مبحث ما به تعریفی از بک لینک خواهیم رسید و پس از آن در انتها بررسی خواهیم کرد که این مورد چه تاثیری بر سئو ما خواهد گذاشت.

کسب بک لینک یا لینک سازی به فرایندی گفته می شود که از سایر سایت های اینترنتی برای سایت خودمان لینک دریافت می نماییم. لینک در واقع به تصویر یا متنی گفته می شود که با کلیک بر روی آن کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می شود. زمان بررسی یک صفحه، ربات های گوگل لینک های موجود در آن را نیز بررسی می کند، و به این شکل به این صفحات لینک شده مراجعه می نمایند.

انواع بک لینک

بک لینک ها به بک لینک فالو و بک لینک نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم می شوند.

یکی از مسیرهای اصلی گوگل برای ایندکس کردن و یافتن صفحات جدید در اینترنت، بررسی بک لینک های موجود در یک صفحه می باشد.  علاوه بر این ربات گوگل با بررسی صفحه و براساس لینک های موجود در آن، ارزش و اعتبار صفحات لینک شده را تشخیص می دهد. به تعریفی دیگر باید گفت که تعداد و کیفیت بک لینک ها بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر مستقیم دارد.

هرچه سایت های بیشتر و معتبر تری به صفحات شما لینک داده شوند احتمال دیده شدن صفحات شما نیز افزایش می یابد.

لینک سازی داخلی و خارجی:

در بخش لینک سازی دو بخش اصلی با عنوان های لینک سازی داخلی و خارجی داریم که این دو بخش تفاوت های مهم و اساسی با هم دارند.

به ایجاد بک لینک میان صفحات یک سایت لینک سازی داخلی می گویند. به این معنی که وقتی صفحه ای از سایت شما به صفحه ای دیگر از همان سایت لینک داده شود، لینک داخلی ایجاد شده است. حال اگر لینکی از سایت دیگری به یکی از صفحات سایت شما ایجاد شود، در واقع یک لینک خارجی یا بک لینک ایجاد شده است.

بک لینک فالو و بک لینک نوفالو

یک دسته بندی دیگر برای لینک ها فالو و یا نوفالو بودن آن ها است. هر لینکی به صورت پیش فرض Dofollow محسوب می شود، اما این امکان وجود دارد که در کد HTML آن از ویژگی Nofollow استفاده نمود. ربات گوگل در هنگام مشاهده یک بک لینک نوفالو به صفحه هدف ارزش و اعتباری منتقل نمی کند.

در سال ۱۹۹۰ گوگل پیج رنک را معرفی کرد. تعداد بک لینک های یک وب سایت در آن زمان تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی آن در نتایج گوگل داشت. مدیران وب سایت ها و متخصصان سئو با استفاده از این نکته و نیز تکنیک هایی همچون خرید بک لینک و یا تبادل لینک برای ارتقا و بهبود جایگاه خود در نتایج جستجو تلاش کردند.

گوگل با افزایش معاملات لینک ها ، به آپدیت الگوریتم های خود پرداخت. گوگل در این راستا به معرفی الگوریتم پنگوئن پرداخت و به کمک آن دست به شناسایی و جریمه سایت هایی زد که از این روش های لینک سازی استفاده می کردند. گوگل از آن پس پیج رنک را به کلی حذف کرد و برای عدم وابستگی رتبه بندی نتایج به لینک سازی تلاش کرد تا حد امکان آن را کاهش دهد.

نظرات (۱)

  • وب آموزان
  • اگر بخواهیم یک تعریف ساده از بک لینک داشته باشیم می توانیم بگوییم وقتی که یک وب سایت به وب سایت دیگر لینک می دهد، در واقع یک بک لینک سازی انجام شده است. بک لینک ها معمولا درون متن با یک رنگ متفاوت از کل متن متمایز می شوند و کاربر با کلیک کردن روی آن به یک سایت دیگر منتقل می شود.

    البته نوع دیگری از لینک نیز وجود دارد که کاربر را به یک صفحه دیگر از همان سایت منتقل می کند که لینک سازی داخلی نام دارد. بک لینک ها معمولا به اسم لینک خارجی هم شناخته می شوند چون کاربر را به صفحه ای خارج از سایت اولیه هدایت می کنند.

    همچنین از جهت دیگر لینک ورودی هم نامیده می شوند چون باعث می شود کابر وارد سایت شما بشود. هر چقدر تعداد بک لینک های یک وب سایت بیشتر باشد نشان دهنده اعتبار آن وب سایت است و نزد گوگل از اعتبار و ارزش بیشتری برخوردار است

    البته با بروز رسانی های جدید گوگل دیگر لینک های زیاد به تنهایی نمی تواند موفقیت سایت شما را تضمین کند بلکه این کیفیت بک لینک هاست که برای گوگل اهمیت دارد. به همین جهت به جای اینکه صدها بک لینک بی کیفیت برای خود دست و پا کنیم بهتر است تعداد بک لینک های کمتر اما با کیفیت داشته باشیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی