مشاوره سئو سایت ، انجام سئو وب سایت

سئو ، آموزش سئو سایت ، مشاوره سئو وب سایت ، بازاریابی سئو ، خدمات سئو سایت ، سئو فروشگاه اینترنتی

مشاوره سئو سایت ، انجام سئو وب سایت

سئو ، آموزش سئو سایت ، مشاوره سئو وب سایت ، بازاریابی سئو ، خدمات سئو سایت ، سئو فروشگاه اینترنتی

شرکت سئوبهینه ارائه کننده بهترین خدمات سئو سایت ، بهینه سازی سایت ، آموزش سئو ، سئو فروشگاه اینترنتی ، مشاوره رایگان سئو ، سئو وب سایت

  • ۰
  • ۰

مهم ترین فاکتورهای سئو هنگام طراحی سایت

هنگام انجام طراحی سایت ، مواردی وجود دارد که باید بررسی کنید تا مطمئن شوید که در رتبه و عملکرد و سئو سایت شما تأثیر منفی نخواهد داشت. در حال حاضر به دلیل اهمیتی که موتورهای جستجو برای کسب و کارها دارند و می توانند تعداد زیادی مشتری را برای سایت به ارمغان بیاورند ، توجه به اصول سئو در زمان طراحی سایت بسیار مهم است. عدم رعایت فاکتورهای بهینه سازی ، در رتبه سایت تاثیر منفی دارد و شما را از رقبا عقب خواهد انداخت.

سئو سایت

پس طراحی سایت نباید فقط با هدف راه اندازی یک سایت انجام شود، بلکه از همان ابتدا باید به فکر ارتقا و سئو آن بود و به گونه سایت را طراحی کرد که تمامی فاکتورهای سئو در آن رعایت شده باشد ، دارای سرعت بالایی باشد و حجم کدهای سایت کم و کاملا فشرده باشند.

در صورتی که این نکات را در زمان طراحی رعایت نکنید ، دیر یا زود به بازطراحی سایت نیاز خواهید داشت و مجبور هستید هزینه اضافی برای این کار بپردازید.عدم سازگاری با موبایل ، تغییر برند یا کاربری سایت ، عدم رعایت اصول سئو تکنیکال از شایع تری دلایل بازطراحی سایت ها هستند.

به روز کردن وب سایت خود و به طور مداوم در بهبود طراحی ، ویژگی ها و تجربه کاربری خود ، در واقع چیزی است که نه تنها مورد استقبال گوگل قرار می گیرد بلکه پیشنهاد می شود.

نکات مهم در طراحی سایت

برای طراحی سایت ، بیشتر تمرکز طراح و مشتری روی زیبایی و قابلیت های ظاهری است و معمولا چون اطلاعات بسیاری از افراد از سئو و بهینه سازی سایت کم است ، توجهی به آینده سایت و وضعیت آن در موتورهای جستجو ندارند. در صورتی که یک وبسایت زمانی ارزشمند است و می تواند برای مالکان خود کسب درآمد نماید که در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرد. پس باید در همان ابتدای راه اندازی سایت به نکات مهمی که در سئو موثر هستند توجه داشت. برخی از مهم ترین ویژگی های طراحی سایت سئوبیس عبارتند از:

تعریف صحیح url  صفحات بصورت استاتیک

در هنگام طراحی ، باید دقت زیادی به وضعیت url  ها داشت. آدرس صفحات نباید بصورت داینامیک تعریف شوند و کاملا ایستا و بدون تغییر باشند. یعنی زمانی که شما صفحه جدیدی را ایجاد می کنید ، آدرسی که خودتان انتخاب کرده اید نمایش داده شود و تغییر نکند. این نکته اهمیت زیادی در سئو و ایجاد ارتباط خوب با خزنده های گوگل دارد.

طراحی قابلیت لینک سازی داخلی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که رتبه سایت رو ارتقا میده ، لینک سازی داخلی بین صفحه های مختلف سایت شماست. لینک سازی کمک میکنه که بین صفحات ارتباط خوبی باشه و مثل یک جریان آب که در یک سیستم میچرخه ، به راحتی قدرت و اعتبار بین صفحات مختلف تقسیم بشه. البته وقتی کاربری از سایت شما بازدید میکنه میتونه از یک صفحه به صفحه یا صفحات دیگه بره و اینطوری بازدید سایت شما افزایش پیدا میکنه

طراحی صفحه 404 بهینه

فرض کنید کاربری آدرس یکی از صفحات سایت شما رو اشتباه وارد  کرده یا اینکه بنا به دلایلی یکی از صفحات شما حذف شده ، پس وقتی کاربر میخواد اون صفحه رو مشاهده کنه با مشکل مواجه میشه. طراحی صفحه 404 کمک می کنه که کاربر از سایت خارج نشه و اگر مطلبی رو پیدا نکرد ، مطالب مشابه یا مرتبط بهش پیشنهاد میشه. این نکته حتما باید در زمان طراحی سایت رعایت بشه.

ایجاد قابلیت ریدایرکت

گاهی اوقات به علت حذف یک صفحه ، عکس یا فایل از سایت ، یا دلایلی دیگری مثل محتوای تکراری ، برای اینکه سئو سایت به مشکل نخوره نیاز دارید که برخی از صفحات رو ریدایرکت کنید ، این نکته حتما باید در زمان طراحی سایت انجام بشه و سایت چنین قابلیتی رو داشته باشه. در سایت های وردپرس این مسئله کاملا رعایت شده و سئو سایت وردپرس رو آسون میکنه. به همین دلیه که سایت های وردپرس محبوب هستن و سئو وردپرس نسبت به جوملا بهتر جواب میده

طراحی نسخه موبایل

در گذشته به علت اینکه تلفن های همراه هوشمند محدود بودند و کاربران کمتری از آنها استفاده می کردند ، بیشتر تمرکز در طراحی سایت روی نسخه دسکتاپ بود ، اما در حال حاضر کاربران موبایل افزایش چشمگیری داشته اند و اهمیت نسخه موبایل فوق العاده بالاست. نسخه موبایل اگرچه باید تمام بخش هایی که در دسکتاپ نمایش داده می شود را نشان دهد ، اما وضعیت و مکان آنها و نوع چیدمان صفحه باید براساس اندازه صفحه موبایل تنظیم شود. همچنین وبسایت باید به گونه ای طراحی شود که قابلیت بارگزاری صحیح و ریسپانسیو در تمام دستگاه ها یعنی تبلت ، موبایل و کامپیوتر را داشته باشد.

قابلیت فشرده سازی کد

در بسیاری از موارد ، طراح به بهینه سازی کدهای سایت توجه ندارد و این مورد در آینده برای سایت مشکلاتی را در بحث سئو به وجود می اورد. حتما از طراح سایت بخواهید که کدهای سایت را بصورت فشرده سازی شده و gzip در اختیار شما قرار  دهد.

توجه به موضوع فعالیت سایت

توجه به زمینه فعالیت سایت اهمیت زیادی در موقع طراحی دارد. سایت های فروشگاهی با وب سایت های خبری ، سازمانی و شرکتی کاملا متفاوت هستند و باید برای هر نوع سایت المان ها و بخش های ویژه ای در نظر گرفته شود.

طراحی سایت

طراحی اصولی breadcrumbs

BREADCRUMBS یا مسیر راهنما را احتمالا در بسیاری سایت ها مشاهده کرده اید. زمانی که به صفحات داخلی می روید یک بخش در قسمت هدر سایت قرار دارد که مکان کاربر را نمایش می دهد و به کمک آن می توان به شاخه های اصلی و صفحات دیگر دسترسی داشت. مسیر راهنما در سئو ضرورت زیادی دارد و حتما باید یک وبسایت با چنین قابلیتی طراحی شده باشد

استفاده از هاست پرسرعت

اگرجه بعد از طراحی سایت نیز می توانید سرور هاست خود را تغییر دهید ، اما بهتر است برای کاهش هزینه ها از همان ابتدا یک سرور و هاست پرسرعت را انتخاب کنید. سرعت سرور دسترسی کاربران به سایت را آسان می کند و زمان بارگزاری سایت را کاهش می دهد. از آنجا که یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل ، براساس مقایسه سرعت سایت ها می باشد ، پس برای افزایش رتبه خود حتما باید سایت پرسرعتی داشته باشید . در این رابهط بیشتر بدانید : https://bit.ly/3gqS5XD

توجه ویژه به ui و ux

در طراحی سایت بیشتر به ui یا user interface توجه می شود و سئو بیشتر به تجربه کاربری یا UX توجه دارد. اما بهتر است که در طراحی هر دو مفهوم به خوبی رعایت شوند تا شما کمترین دردسر را پس از تحویل گرفتن سایت داشته باشید. معمولا وبسایت هایی که هر دو فاکتور در آنها رعایت می شود ، هزینه بالاتری برای طراحی دارند اما طبیعتا کیفیت بهتری نیز خواهند داشت.

طراحی بخش وبلاگ

تولید محتوا یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو است و برای اینکه بازدید یک سایت افزایش پیدا کند و رتبه بهتری در گوگل کسب کند بصورت مستمر محتوای جدید تولید کرد. اما بدون قابلیت وبلاگ دهی این کار قابل انجام نیست. پس طراحی یک بخش ویژه برای انتشار مطالب و وبلاگ اختصاصی برای سایت باید در دستور کار قرار گیرد.

شما می توانید سوالات خود و یا آموزش های لازم را از لینک سوالات متداول سئو مشاهده کنید

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی